måndag

oj vad helgen går fort, men som tur är så är faktiskt min helg lite längre denna vecka. lördag till onsdag, en riktig långhelg. inget jag tackar nej till.

i lördags var mamma och jag och storhandlade på ekängen, åkte därefter och lämpade av varor hemma hos mig, hemma i slagsta och därefter vidare mot torshälla med varor. när vi kom till mormor och morfar med matvarorna lämnade vi maten hemma hos morfar och tog med mormor till plantaget för att handla lite blommor.

sen efter det åkte mamma och jag hem till slagsta för att baka bullar. vi bakade 1,5 liter bullar. trodde att det aldrig skulle ta slut och första bullarna jag gjorde var överjästa och jätte stora. jätta fina är dom, attraktiva och med mycket pärlsocker :)

sen vart det grillning för hela slanten. trodde jag skulle avliva av värmen i bullbaket och plus det grillningen. fattar inte hur sveriges klimat blivit. som linda sa, det är ju ingen regnskog vi lever i men ibland undrar man faktiskt. i alla fall de senaste dagarna där det har varit hur äckligt och fuktigt som helst. hellre regn än denna fuktiga luft. man kan knappt göra nånting för man blir klibbig på hela kroppen och svetten börjar rinna. så äckligt! att känna sig fräsch någon gång kan man glömma, för det blir precis lika klibbigt så fort man kliver ur duschen.

igår hade jag en sån där extreemt tråkig dag. hade inget att göra, tänkte tvätta men inte fanns det någontvätt tid inte. så jag spenderade hela dagen framför tv:n, framför datorn och i sängen. vi sex tiden kom helena förbi. gud så glad jag blev över att se henne igen. den människan har jag kännt jätte länge och för ungefär ett år sen fick hon för sig att flytta till tyskland, men nu var hon hemma på en snabbvisit. vi pratade om allt och ingenting och jag bara njöt. jag vill att hon flyttar hem igen. hem till eskilstuna och hem till mig! saknar henne!!! mamma sa det igår till helena "josefin har saknat dig för hon pratar om dig väldigt ofta" :)

va på gessle "konsert" igår kväll, hemma i soffan i slagsta :) mamma och pappa hade fått något erbjudande från telia att man kunde få se gessles konsert från stockholm igår kväll direkt från soffan hemma i vardagsrummet. tyckte jag var lite kul så självklart pinnade jag till slagat och satt på rad ett i soffan och sjöng med. ångrar mig djupt att jag inte gått på någon av hans konserter i sommar. vet inte varför jag tog mig i kragen och gjorde det. hade ju varit urmysigt. stämningen på en sån konsert är nog på topp.

setat och lyssnat på gessle hela förmiddagen idag. så fort jag kommer upp från tvättastugan skruvas volymen upp igen. fyrtio minuter kvar av tvättstuagn nu sen ska musiken få gå varm resteen av dagen :)

lunch jaa, hoppsan har nog liksom glömt bort att äta. har gått i kylskåpen och pimplat lite mjölk lite då och då men har totalt glömt bort att äta lunch. skulle ju baka idag också, det har jag inte hunnit med. fyller år på söndag och då kommer storsläkten från katrineholm, sen på onsdag kommer björns släkt och ska fira lille mig. ska baka både till på onsdag och till på söndag. måste beställa tårtor. frågan är bara vilken jag ska ta detta år. har ju alltid tagit min favorit tårta, men kanske ska variera mig iår?! jaa kanske, kanske inte.

ska total rensa min ipod idag hade jag tänkt. ta bort verkligen all musik och bara lägga in det jag lyssnar på istället. finna så mycket som jag bara bläddrar förbi och inte lyssnar på. ska på samma gång förnya musiken lite. ta med lite nytt jag laddat ner idag och själcklart kommer alla godingar att komma in på ipoden igen :)

Kommentarer
Postat av: jobbarpolarn

grattis pärlaaan! grattis grattis grattis :) / linda

2007-08-13 @ 19:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0