klockan kvart över sex en söndags morgon

jaa tänk vad mycket man får se och inte se då. bor mitt inne i stan o vanligtvis brukar man ju i alla fall se några personer som är på väg någonstans men igår morse när jag skulle åka till jobbet vid kvart över sex tiden va det inte en kotte ute. ingen som halv kuta till tåget inte ens n¨gon buss susade förbi. kände mig faktiskt ensamast i hela världens. nästan som att det bara var jag som var tvungen att gå upp så tidigt för att jobba, var det bara jag som jobbade igår?! jaa igår undrade jag faktiskt.
såg två ungdomar vid rothoffsparken som antagligen var på väg hemåt från efterfesten, de såg lite halvslitna ut. tror faktiskt inte att två ungdom i den åldern är och tar en morgon promenad så tidigt på en söndags morgon.
när jag närmade mig slagsta så såg jag de första bilarna. tänkte nästan att jag hade gått upp en eller två timmar för tidigt för att det varkligen bara var jag som va i farten. men så vart det inte för när jag närmade mig torshälla så såg jag fler och fler som skulle åt vårdcentrals hållet så alla klockor i lägenheten hade inte ställt om sig av sig själv mitt i natten.

idag ska jag jobba kväll och alltid när jag ska jobba kväll händer det någonting som egentligen aldrig händer men just när jag ska jobba så händer det. okej jag har inte jobbat så många kvällar men ändå ska det hända saker de få gångerna jag har jobbar.
får verkligen hoppas på att det inte händer någonting. har inte tid med det, alla vill ju ha just sin hjälp samma tid som alltid men om nåt händer så är det klart allt blir förskjutet och jag som kommer cykla runt överallt måste verkligen hålla mig till tiden annars blir de (söta?) pensinärerna sura och då ångrar man nästan att man klev upp imorse.

trodde jag skulle få vara ledig imorgon, tänkte att jag "äntligen" får jag göra det där man gör när man inte jobbar, städa, tvätta, plocka iordning och damma men jag slapp det :) jobbar imorgon med men för hoppningsvis är jag ledig på onsdag, men man vet aldrig. känner att jag i alla fall behöver en liten ledig dag innan jag ska jobba på torsdag och fredag igen.


dagens...
oh noo:
björn åt upp alla goda mackor till frukost.
ahaa: ikea blyertspennorna har blivit smalare, beror det på snålhet eller är det miljövänligt?!
måste göra: gå hem till slagsta, äta en snabb lunch dör sedan cykla mot torshälla och jobbet.
måste göras efter jobbet: slänga mig i sängen och somna så där ljuvligt.


  
hibiscus


Kommentarer
Postat av: linda

smalare nu också!? snart försvinner dem ju helt!

2007-06-05 @ 13:43:35
Postat av: Tessis

jag vet hur det är, ibland när jag cyklar till jobbet undrar jag också om jag har gått upp för tidigt eftersom de inte är många kottar ute då haha

2007-06-07 @ 16:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0