löss!!

mina blommor har fått löss!!! fick världens panik när jag fick se det, hämtade genast mina handskar, saxen och en påse och klippte bort de äckliga och rent av vider värdiga krypen. sen ringde jag mamma och berättade, mamma tyckte att löss växterna kunde vara kvar i blomlådorna eftersom jag klippt bort de grenarna med löss på men jag sa ifrån på en gång. nån timme senare kom mamma och pappa på fika sen åkte vi till växthuset och inhandlade nya blommor. ikväll när björn kommer hem efter en lång arbetsdag så ska han hjälpa mig att plantera dit de nya blommorna, vågar inte ha kvar dom gamla längre för tänk om det fanns en liten lus kvar som nu kläcker ut nya lusar och sen är hela blomlådan full. fy vad äckligt!!!

vet ni vad det äckligaste är då?! jo att så fort de kliar någonstans på kroppen så tror jag att det är en lus och är snabbt där med naglarna och river det hårdaste jag kan i förhoppning att den lusen som inte finns där ska försvinna. ska nog ta en dusch och hoppas på att kliandet försvinner.

Kommentarer
Postat av: linda

usch jag har också varit med om småkrypsattacker! vidrigt!människor inomhus och småkryp utomhus är min filosofi =P

2008-07-10 @ 22:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0