vilken helg :)

ojsan hoppsan!! :) så kul jag haft i helgen. lördags morgonen började melodikrysset som vanligt :) sen kom mamma vid elva tiden och skulle hjälpa mig och björn med allting som behövdes göras innan släkten kom på födeslsedags fika. mamma är guld värd i såna lägen, tack så jätte mycket mammsen :)
släkten kom och jag dukade upp min buffé av alla miljoner kakor, bullar och sockerkakor jag ville bjuda på. efter det så var det självklart tårta. men eftersom inte jag och björn äter så himelens mycket kakor och bullar så skickade vi med farmor och farfar och kusinerna sockerkakor kakor och bullar.

efter att de åkt hem och jag tackat för alla förtjusande presenter jag fick så började förberedelserna för nästa partaj. då skulle alla gegga-mojjor göras iordning, jag skulle byta outfit och sminka på den lättsamma sminkningen från dagen till en mer fin sminkning :)

alla kom indroppande en efter och gud vad glad jag är för alla presenter jag fick :) TACK så himla mycket allihopa och tack för att ni kom det var verkligen hur kul som helst.

söndagen var inte så mycket bakis-dag som jag hade planerat. vaknade upp ur min dvala vid elva tiden och mådde som en prinsessa och det var ju inte mindre prinsess likt när jag fick frukost på sängen av min prins. frukosten bestod av våfflor och jordgubbar. mumsfillibabba :) på eftermiddagen så tog vi oss en cykel utflykt runt om i eskilstuna. älskar cykel utflykter med björn och min nya cykel. men denna utflykt var inte som de brukar vara, detta var verkligen en prövning. backar upp och backar ner kan man ju tyckas att det ska vara men så var det inte!! vi hade bara backar upp och backar UPP igen.. hela tiden, var totalt slut när vi kom upp för den värsta backen av de alla och sen tittar jag lite längre fram och då kommer en backa upp igen. trodde min stund va kommen men vi kom välbehållna hem som tur var.
sen åt vi god mat framåt kvällningen och gick sedan ner till rio som vanligt på söndags kvällarna. björn och jag är gå-på-sena-söndags-bion-varje-söndag personer. hur mysigt som helst, förra söndagen när vi var på "harry potter"  var det bara vi två och ett par till i biosallongen men igår kväll kollade vi på "på smällen" och då var de lite fler personer än förra söndagen.

ska plocka iordning i lägenheten idag, försöka hitta en tvätttid i djungel av kolvar nere vid tvättstugan sen ska jag försöka att hitta på vad som ska ställas på bordet ikväll när björn kommer hem. falukorv kanske? det var länge sen, korvstroganoff och ris var hundra år sen vi åt så det får det bli :) ♥ ♥ ♥

(lägger in lite kort från helgen när jag
har haft orken att lägga in de på datorn
)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0