update

dags att göra en fräsch och snygg uppdatering av bloggen nu. inte hänt så mycke sedan sist, jag jobbar och står i som vanligt. vantrivs något fruktansvärt på jobbet. det som jag var så glad över för en vecka sedan. kan inte ritkigt sätta fingret på vad som är fel men trivs är det sista jag gör.
jag räknar ned varje dag som jag jobbar, fick egentligen förlängt efter de här åtta veckorna men jag ska prata med chefen imorgon och förklara mig om varför jag inte vill ha förlängt. kommer kanske inte säga sanningen men jag ska komma på något bra, det ska jag. kan kanske säga att de kommer bli mycket eftersom att jag först ska åka utomlands, flytta hemmifrån och ta körkort. är nog inte den bästa förklaringen men jag tror inte att jag kommer att klara av och göra allt det där och jobba 83 procent på sjukhuset och sedan när det behövs i torshälla. jag kommer va helt slutkörd efter varje arbetspass och på det försöka och få iordning i lägenheten så att man kan bo där.

går inte att övertala mig på något vis, jag har bestämt mig. vill inte jobba kvar där! okej jag kan vara tim vikare där men inte mer än så. en del tycker säkert att det är idiotiskt att slänga bort en sådan chans när man fått förlängt vikariat och sedan inte tar den chansen. men jag vill inte ha ett jobb som jag inte trivs på och dessutom tackvare det gå och ha ont i magen varje dag för att jag ska jobba. då är jag faktiskt hellre arbetslös och lever fattigt. jag har ju egentligen klarat mig som tim vikarie hela hösten. i och för sig så är det ju annorlunda efter första april, då ska jag ine bo hemma längre, då flyttar jag och måste därmed också sköta räkningar, hyra osv. men jag ska nog klara av det också.

sju veckor kvar, sen är jag fri igen!

Kommentarer
Postat av: pickis

tycker du gör rätt! har också haft ont i magen innan jag ska jobba och det har inte varit några bra jobb. fast det skulle nog vara bäst att säga sanningen, om du vågar. då har de en chans att åtgärda problemen. annars har de ju ingen aning. kram

2007-01-30 @ 09:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0