onsdag

sitter och väntar på att någon målare ska komma och spackla i sovrummet vilket leder till att det inte blev någon sovmorgon för mig. han har ju huvudnyckeln så¨om inte jag hör ringklockan så klampar han ju bara in och då ligger jag där och sover. nej tack, det kan jag klara mig utan. så det var bara till att gå upp. ätit knäckesmörgås till frukost, lite vaniljyoghurt och äppeljuice. den där nya vaniljyoghurten jag hittat är hur god som helst, det är inte den där vanliga från arla utan den är från valio tror jag. göd är den i alla fall.

får se hur de blir idag, shabbi och jag pratade om att jag skulle hjälpa henne att färga hennes hår idag. får se när hon vaknar till liv där hemma i slagsta. annars ska jag inte göra så mycke, lär nog ta en powernap runt lunch tid i alla fall. måste kila ner på stan och köpa födelsedagspresenter till pappa och erika också. sen ska jag inte göra ett dugg efter det. möjligen en powernap till ;)

björn ska spela midsommarsånger på ett midsommarfirande på midsommarafton så igår kväll va det träning och jag har en del av den träningen. det är nämligen jag som kan alla melodier och texter som han bara har fått namn på. det är såna låtar man inte glömmer i förta taget :)

vattnade mina blommor på ballkongen nu på morgonen och upptäckte att en blomma var helt dränkt i vatten. höll på och drukna men som tur var så är jag på min vakt och kunde rädda blomman. hoppas den överlever dränkningen den fick. var ju faktiskt inte meningen.

vart tog solen och värmen vägen? har hört att det bara ska va 16 grader på lördag. men varför då? okej, jag kanske klaga en del på värmen men nu när den är borta så vill jag ha tillbaka den. skönt med värmen men bara om det är lagom varmt vill säga.

ställde faktiskt klockan på halv nio för när målaren ringde igår så sa han att han skulle komma efter frukost någon gång. men hur kunde jag veta när han åt frukost. klockan är ju halv nio nu så jag kunde ju sovit tills nu, men som sagt jag vågade inte ta risken att få vakna upp i sovrummet av någon som står och spacklar, det kan jag vara utan. kan sova efter han gått istället.

vi kanske till och med får tapeserat innan helgen, wiiie! :) man kan ju alltid hoppas, han sa i måndags att han skulle beställa tapeterna igår och jag frågade pappa hur långt tid ungefär det tar att få hem det och han sa att det bara tar en dag så om de inte har alltför mycket att göra så kanske de hinner innan helgen :)

josefin - tänker ibland alldeles för mycket

Kommentarer
Postat av: tessis

kul med nya tapeter, sånt piffar alltid upp tillvaron :D

2007-06-13 @ 16:47:49
Postat av: linda

skumt att dom sa så =S jag har jobbat i hemvården 4 år men tyckte ändå att jag lärde mig massor... aja =) inte mket att göra nåt åt nu! pusss

2007-06-13 @ 21:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0