åt helvete med den här dagen!!!

jag är på dåligt humör och irriterad. jag hade det under kontroll tills helvetet braka loss. när jag äntligen hade kommit på vad jag skulle äta idag så går allting fel. eftersom jag jobbar mellan fem och nio ikväll så måste jag försöka kombinera både lunchen och kvällsmaten på något sätt. jag var sugen på morötter så jag skala en morot. sen hade jag lite rösti i frysen som jag laga iordning, hällde upp juice i glaset och skulle börja äta. ska ta lite lingon till och kommer åt juice glaset med skeden och håller ut det över hela bordet. tidningen, posten och duken vart totalt dränkta. droppade juice om allting! den svaga irritationen och det dåliga humöret jag haft sen jag vaknade bröt ut och jag visste inte alls vart jag skulle ta vägen. tillslut lugnade jag ner mig, plockade bort allting och torkade bort alla juice från alla tänk bara springor i bordet.
sen tänkte jag att jag skulle göra en sallad på all vitkål jag köpt häromdagen. hade ett recept på coleslaw som innehåller en hel del vitkål. började fin strimlade vitkålen och rev lite morötter, blandade gegga mojan som man skulle blandas med allt. inser då innan jag ska gegga runt allting att vitkålen och morötterna är inte alls så mycket som det stod i receptet utan tio gånger så mycket. tappar då helt lusten med att vara duktig och göra iordning en sallad och slänger allting i sopnedkastet.

jag blir ju inte gladare av att jag ska cykla till jobbet i årets värsta storm. troligtvis kommer det bli som alltid, vinden kommer ändras efter hur jag svänger. hoppas för sjutton bara nu att inte kvällen på jobbet kommer gå åt helvete den med. snälla, låt den här kvällen bli lugn!!

tänk vad det dåliga humöret kan göra med en och ens vardag. det enda som kan bota det är lite kärlek från min söta pojkvän som är på hemgång från skolan nu. hoppas min övertalningsförmåga kan övertala honom att skjussa mig till jobbet. det skulle vara guldvärt en dag som denna.

slängde precis receptet på salladen för jag tänker då inte försöka att göra den någon mer gång, det kan ni skriva upp. undra bara nu vad jag ska göra med den andra halvan av vitkål som jag har kvar?!


jag älskar dig
♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Erika

Hehe,. josefin söööt!! Det blir så där ibörjan när man lagar mat,., det tar några år att få in snitsen,. eller det kanske var mer ditt dåliga humör? Varför, har du börjat med nån medicin eller bytt piller osv?? PUSS love

2007-09-26 @ 22:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0