long time no seen

oj det har hänt så himla mycket sedan sist. har till exempel tagit bort de senaste inlägget så "sedan sist" är ännu längre bort än vad det var innan de missödet. jaa för det var ju faktiskt inte meningen att jag skulle ta bort inlägget.

förra veckan jobbade jag totalt ihjäl mig. allt började på tisdagen, och sen flöt det på. jag fick jobba mer och mer, vilket jag är glad för i efterhand :) min vanliga torsdag blev en lång torsdag istället för en kort torsdag. jag jobbade tisdag till och med i måndags. sju dagar i rad, hur många är det som jobbar så många dagar i rad inom vården? tror inte att det är så himla många.

efter jobbet i torsdags så var det kalas hemma hos prev, hon fyllde år och det firades med tårtkalas. vart inte så långvarig på grund av att jag skulle upp och jobba dagen efter. men det var gudars trevligt och träffa alla igen :)

i fredags efter jobbet så var det först ett besök på sjukhuset sen vart det kina med björn, daniel och catrine. jaa ni läste rätt :) jag har lärt mig att äta kina mat, den maten jag hatat hela mitt liv. men det finna bara en rätt jag äter där, halvfriterad kyckling med vitlök och peppar. mums filibabba :)

"isförlovad" ?! :)
tiiihihii..

i lördags jobbade jag sen åkte familjen minus freddan (som var på domarkurs) till sthlm för att skjussa hem david och alla hans saker som han skulle ha med sig. sommaren är över och han har börjat skolan igen så nu blev det helt plötsligt väldigt tommmt för dom där hemma i slagsta.

idag är det en sån där städa-plocka-iordning-tvätta-stryka-diska-hänga-upp-nya-gardiner-dag. wooho?! NOT! hatar det men ack så bra det känns när allt är klart och är fint. då är man verkligen nöjd över sig själv och att man gjort allt som ligger på ens axlar och tynger.

ikväll ska jag laga godaste maten i hela världen :) isterband och dill stuvad potatis. det är en riktig höjdare och det var alldeles för länge sen jag gjorde det. tänk att det faktiskt är rikigt kul att laga mat. har alltid tyckt det är kul att laga mat och baka men nu när man inte bor hemma får man verkligen göra allt själv. laga precvis vilken mat man vill, eller jaa komma överrens med björn först.

måste komma ihåg att köpa dill sen när jag ska kila ner på stan och göra lite saker som jag har på min långa lista. måste hinna ringa tandläkarnen idag också. vill inte men måste, har sån fruktansvärd tandläkar skräck!! jag har många måsten idag som jag ska göra. imorogn börjar jag jobba igen sen är det snart helg och då är man inte så sugen på att flänga runt och hinna med olika saker. i helgen ska jag vara härligt ledig och laga god mat :)

måste göra mina måsten nu :) ♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0