semesterfirare på heltid

nu är jag inne på upploppet av min semester. idag och imorgon är jag ledig men på torsdag börjar det igen. har ingen lust det är ju roligt att ha semester. skulle jag kunna ha som heltidsjobb. "-vad jobbar du med då? -jo jag jobbar heltid som semesterfirare"  :) jo jag tackar, det skulle ju inte vara helt fel.

igår plocka jag iordning i vardagsrummet, bytte gardiner och röjde bort allt. helt nytt rum bara man byter gardiner, konstigt men sant. nu ska det bara inhandlas lite fler tavlor så kan nog de rummet också ha en framtid. försöka hitta stora tavlor så att de döljer de extremt fula tapeterna, ljusa och helt vanliga men det är så fult tycker jag.

idag ska jag börja med sovrummet, byta lakan, plocka iordning fotöljen som är en avlastnings plats för alla mina kläder, damma och kanske spicka upp nån tavla eller två. efter det ska kanske jag hinner med och laga lite mat som man kan frysa in, hellre lagar jag mat och fryser in en och lagar "halv-dann" mat innan jag åker till jobbet. brukar oftast bli att jag varierar mellan yoghurt och sallad. måste bli en bättre variation på detta. i början var jag så duktig och hade matlåda med mig till jobbet men allt eftersom så har de bara blivit värre och värre men nu ska de bli änding på det med.


lite bilder från ålands kryssningen, den 1-2 juli 2008
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0