migrän kl 04.00

vaknade kl fyra i- natt/morse, "mitt i natten" var min första tanke. sen kom den tryckande känslan. hade ont i huvet redan när jag gick och la mig men tänkte att det kanske skulle gå över om jag somnade. men det gjorde det inte. när jag vaknade var det tio gånger värre. tog migrän tabletten som jag annars tar i sista hand, vill inte bli beroende av såna tabletter också. sen kom illamåendet. försökte med allting för att jag skulle kunna somna men det gick inte, kanske slumra till tio minuter nån gång men det bli man inte utvlad utav.

gick ut och gick med björn imorse i alla fall, tyckte att det var lite bättre med huvet men inte helt bra. övelevde den femtio minuter långa promenaden sen hem för att stupa rakt i säng. sov till tio och nu mår jag som en prinsessa, har ätit gröt och läst tidningen. ska ner på stan och inhandla migrän näspray, frukt och kanske en ny väska sen ska jag kila förbi biblioteket innan jag ska cykla till jobbet. men allra först en uppiggande dusch! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0