powerwalk med en redig takt

gud vad skönt det är med långpromenader och speciellt så här tidigt på morgonen. kom in för en liten stund sen från den dagliga morgon promenaden. vart en lite längre promenad idag, forskyrka, södra bangårdsgatan, staiol, gröna tringel konsum, ner mot stålfors skolan, höger efter bron mot buss staionen, förbi polishuset och cafe kaka, rundar till vänster vid sveriges radio, torget, stadshuset, american pizza och sen rakan hem. skönt så in i bomben, solglasögon och musik.

tänkte försöka lyssna på en ljudbok när jag var ute imorse, det var björns idé och pappa lovordade den bara mer men för mig passade det inte alls. ha en lugn och len röst i öronen när man ska powerwalka?! nej fy sjutton, fungerade inte alls. ska var musik med en redig takt i då blir jag motiverad och väljer gärna en lite längre väg än att snedda så man fortare kommer hem.

ska duscha och hälla i mig lite yoghurt sen iväg med bilen till mormor och morfar, ska skjussa och följa med mormor till klädhuset. hon vill ha ny kläder så nu ska hon få det :)

ikväll blir det grillning hemma hos björns föäldrar, ska bli trevligt. första gång jag äter grillat på riktigt. björn och jag har ju grillat i elgrillen men det blir inte riktigt samma sak så ikväl blir det premiär. jobbar imorgon på dagen så det får inte bli för sent. upp och cykla till jobbet imorgon istället för min morgonpromenad. får ta igen den på söndag och gå lite extra då.

dusch och frukst var det, sen iväg!!! inte fastna här, kan bli förödande konsekvenser av det... (stavas det så?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0