sista dagen innan två dagar ledigt

ska alldeles strax cykla iväg till jobbet. sista dagen av tre, känns skönt men det där mötet vi har hela eftermiddagen ser jag absolut inte fram emot. stänga in sig i ett rum utan fönster när det är så fint väder ute, finns det någe värre?!

igår när jag skulle cykla till jobbet så räknade jag hur många lager jag hade på mig, linne, tshirt, tunn-tröja, tjock-tröja och vår jackan. hade absolut inte tänkt nånting när jag satte på mig, eller jo kanske tänkte på att jag inte skulle frysa när jag cykla hem på kvällen men det var ju bort-i-tok för mycket i alla fall. bytte om snabbt i hissen till linne, tshirt och jackan som räckte gått och väl. idag ska jag nog inte ens ha jackan med mig, blir sånt himla släp hela tiden. man vil inte frysa när man åker hem men allt släp får en att fundera på om det inte är bättre att frysa än släpa. tunntröjan och fleacen borde väl räcka?!

imorgon är jag äntligen ledig, men bara för två dagar. har egentligen apt på jobbet imorgon, men jag har ju bokat tvätt tid så vet inte hur jag ska göra med det. har tvätt berg som tar upp ett halvt rum, har inte tvättat på två veckor eftersom att sist jag skulle tvätta så vart planerna ändrade och jag och björn åkte till västeås och köpte en dator istället. så med andra ord skiter jag nog i mötet imorgon, jag är faktiskt ledig och då vill man inte gå till jobbet. finns faktiskt fler som gör som jag, men för mig är det första gången. har vart med på varenda möte, bara missat ett då jag var sjuk så det räknas inte.

nu är det bara den förbannade matlådan som jag inte har gjort som måste fixas. åt makaroner och skinksås i måndags, sallad igår men vad ska jag äta idag. varken hinner eller orkar göra nått nu innan ja ska åka så det blir kanske det vanliga när jag inte hunnit gjort matlåda. karins lasagne! :) inte mammas då utan dafgårds tror jag det är. enda frysmaten som jag tycker är god. kan också tänka mig att bara äta lite yoghurt med mina havreknäckisar också :)


Kommentarer
Postat av: andersson

jag har haft en t-shirt, tunn kofta och vårjacka nu senaste dagarna jag åkt hem och det har räckt.. va är det för dator ni köpte? har ni inte redan två?!

2008-05-07 @ 11:26:16
URL: http://ajaa.blogg.se
Postat av: andersson

ja precis.. stugan och tomten är riktigt stor.. o dom har ju allt som behövs därute.. åker bara hem och tvättar,vattnar blommor och hämtar post ibland.. skitmysigt är det. sen flyttar dom hem typ i september.. så deras "sommar" är lång..

2008-05-07 @ 11:29:47
URL: http://ajaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0