måndag, måndag, måndag. tandläkarväder.

gråvita skyar
tandläkarväder
nån grävmaskin som sliter upp
en cykelväg vid fotbollsplan
och nyponbuskar nyponbuskar
hela vägen nyponbuskar
ser jag när jag blundar
och nånstans där så blev jag
den jag är

började måndagen den åttonde juni med ett tandläkarbesök. bedövad till max. ser ut som jag fått mig en fläskläpp men utan den blåa färgen och blodsmaken i munnen. om man inte sköter sig så kanske blodsmaken kommer.

jobbade över igår, inget jag räknade med eftersom jag skulle hem fort som sjutton för att ta en raggardusch och sedan vidare ner till strömsholmen och digga anna ternheim. jag hann, vilket var väldigt tur. hon var bra, riktigt bra! perfekt slut på en storartad och musikfylld helg. bo kaspers i torsdag och anna ternheim igår kväll var de absolut bästa. funnit en ny kärlek för bo kaspers och min kärlek för ternheim är bara mer. älskade musik!

nu ska jag svida om till städarkläderna, öppna ballkongdörren och fixa en ny playlist på spotify och börja med städningen. men först av allt måste tvätten hängas upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0